Szkoły i biblioteki

Drodzy Dorośli,

Rodzice, Nauczyciele, Wychowawcy, Bibliotekarze, Starsze Siostry i Bracia na tej stronie zamieszczamy propozycje zajęć dla dzieci inspirowane naszymi książkami oraz kolorowanki, wyszukiwanki i inne materiały, które możecie wykorzystać do zajęć w szkole i do zabawy w domu.

Zachęcamy do korzystania i życzymy udanej zabawy.

 

Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz skorzystać z rabatów dla bibliotek i szkół: k.wegierek@wydawnictwo-widnokrag.pl

Rabat obejmuje wszystkie tytuły. Jego wysokość uzależniona jest od liczby zamówionych egzemplarzy. 

GRY ONLINE

BLISKIE-DALEKIE SĄSIEDZTWO

Zapraszamy na tajemniczą i pełną wyzwań wyprawę w poszukiwaniu bohaterów serii książek “Kepler62”. Aby ich odnaleźć trzeba udać się do Finlandii, Szwecji, Estonii i Norwegii, spotkać się z autorami i tłumaczami książek, a także rozwiązać wiele zagadek i zadań. Przewodnikiem w tej wyprawie będzie Pate, również postać z książki. Gwarantujemy wspaniałą przygodę!

Gra została zrealizowana w ramach projektu BLISKIE-DALEKIE SĄSIEDZTWO.

Wydanie książek było współfinansowane przez Unię Europejską w ramach programu Kreatywna Europa. 



TRZY ŻYCZENIA ZŁOTEJ RYBKI

Wydawałoby się, że życie w jeziorze toczy się całkiem zwyczajnie, lecz okazuje się, że w wodzie zachodzą niepokojące zmiany…Dołącz do złotej rybki i pomóż jej uratować jezioro. Dowiedz się, w jaki sposób ludzie mogą spełnić życzenia złotej rybki.

Miej oczy i uszy otwarte.
Rozwiązuj zagadki.
To będzie super przygoda!

Gra została zrealizowana w ramach projektu KSIĄŻKI DO ZADAŃ SPECJALNYCH.

Wydanie książek było współfinansowane przez Unię Europejską w ramach programu Kreatywna Europa.

SCENARIUSZE LEKCJI I WARSZTATÓW

Wiek: 5+
mockup_solo

A gdyby tak to złota rybka wypowiedziała trzy życzenia? O szacunku do przyrody

Wiek: 7+
Bergman_Adbage_Jedyna taka Ester_3D_900x900

Bywa że przyjaźń niesie ze sobą wyzwania

Wiek: 7+
Bergman_Adbage_Czy to prawda Ester_3D_900x900

Co robić, gdy chcemy dobrze, a wychodzi… nie najlepiej?

Wiek: 6+
Saar_Mati nie umie zrobic salta 3D_900x900

Co robić, gdy złość przestaje się w nas mieścić? Albo gdy przegapimy nasz przystanek?

Wiek: 4+
prawy-i-lewy

Co to znaczy być szczęśliwym?

czarnaKsiazka

Czarna książka kolorów

Wiek: 6+
skok przez baltyk-okladka-3d-900x900

Czas na morrrrrskie opowieści

Wiek: 10+
Wilkolaczka_3D_900x900pcx

Czego uczą nas baśnie?

Wiek: 6+
Kot o burczacym brzuchu_3D_900x900pcx

Czy jest lekarstwo na niekończący się głód?

Wiek: 14+
Prawdziwe zycie_Pamiec operacyjna_3D_900x900pcx

Czy można być prawdziwie wolnym – w prawdziwym życiu… lub w sieci?

Wiek: 6+
wczoraj i jutro-okladka-900x90

Czy ważniejsze są wspomnienia czy marzenia? Czego uczy nas przeszłość, a czego przyszłość?

Wiek: 11+
Vedso_Kwiecien plecien_3D_900x900

Czym jest depresja?

Wiek: 12+
Przyjaciele na smierc i zycie_3D_900x900

Dlaczego czasem czujemy się samotni?

Wiek: 9+
Tilda i Kurzolek_3D_900x900

Dlaczego warto pamiętać o tym, co było?

Wiek: 7+
Klub Przyjaciol Planety 01_Czarne labedzie_3D_900x900pcx

Dołącz do Klubu Przyjaciół Planety! Odkryj, kto szkodzi przyrodzie w okolicy.

Wiek: 11+
WOlfgang niezwyczajny_3D_900x900ok

Empatia – jak się jej nauczyć?

Wiek: 4+
cos-i-nic

Nawet NIC może COŚ znaczyć

Wiek: 7+
Poradnik Emrego_okladka3d

O komiksach i przyjaźni

Wiek: 9+
Kepler62_01

O przyszłości naszej planety i tworzeniu nowych światów

Wiek: 12+
Alix_Prawdziwe zycie_01_Odlaczenie_3D_900x900pcx

O wolności i dystopijnych wizjach świata. Czy mogą się spełnić?

Wiek: 3+
prawy i lewy-okladka-UKR

ДЛЯ КОЖНОГО ЩАСТЯ ОЗНАЧАЄ ЩОСЬ ІНШЕ

Wiek: 4+
COS I NIC-okladka-UKR

НАВІТЬ НІЩО МОЖЕ ЩОСЬ ОЗНАЧАТИ

Wiek: 5+
wczoraj dzis jutro - okladka-UKR

ЧИ ВАЖЛИВІШЕ ТЕ, ЩО БУЛО, ЧИ ТЕ, ЩО БУДЕ?

Młodzieżowe Dyskusyjne Kluby Książki

Dla tych, który lubią nie tylko czytać książki, ale także o nich rozmawiać. Zachęcamy do skorzystania z przygotowanych zestawów pytań, które – wierzymy – mogą zaowocować niezwykle inspirującymi dyskusjami.

  1. Co Cię najbardziej zaskoczyło w tej historii?
  2. Czym według Ciebie różnią się Signe i Ester? A co je łączy?
  3. Czy Ester jest dobrą przyjaciółką?
  4. Jak myślisz, dlaczego kłamie?
  5. Czy pamiętasz bohaterów innych książek, którzy byli podobni do Ester lub Signe?
  6. Gdybyś był/była autorem/autorką książki, co byś zmieniła w tej historii?
  7. Czy poleciłbyś/ poleciłabyś ją koleżankom lub kolegom? Dlaczego?

1. Czy chciałbyś/chciałabyś dołączyć do Klubu Vanji, Siverta i Mo lub stworzyć własny z przyjaciółmi? Dlaczego?

2. Jakie były Twoje pierwsze przypuszczenia, kto odpowiada za wyciek ropy, a kto za zniszczenie chaty i wyrzucanie odpadów?

3. Czy rozwiązania zagadek zaskoczyły Cię?

4. Którą postać z książek najbardziej polubiłeś/polubiłaś? Dlaczego?

5. Czy tak jak główni bohaterowie, zauważasz w swoim otoczeniu problemy dotyczące zanieczyszczenia środowiska?

6. Jak zachowywali się dorośli wobec wydarzeń przedstawionych w książkach

7. Który ekofakt zainteresował Cię najbardziej?

8. Czy po przeczytaniu Klubu Przyjaciół Planety masz pomysł, co Ty możesz zrobić w swoim otoczeniu, aby chronić przyrodę?

1. Czy podobała Ci się ta opowieść?

2. Czy Twoim zdaniem ta opowieść porusza ważny temat? Jaki?

3. Jakie cechy posiada dziewczynka w opowieści?

4. Co najbardziej przerażało dziewczynkę podczas wspólnej podróży z kotem?

5. Czym się charakteryzuje przyjaźń ukazana między dziewczynką a kotem?

6. Co myślisz o świecie przedstawionym w opowieści podczas wędrówki kota i dziewczynki?

7. Jakie emocje, uczucia pojawiają się u kota?

8. Jaka była Twoja ulubiona część historii?

  1. Czy Twoim zdaniem tytuł książki pasuje do tej historii?
  2. Czy ta historia przypomina Ci jakieś inne książki?
  3. Czy jakaś scena w książce, szczególnie utkwiła Ci w pamięci?
  4. Czy postacie z estońskiego lasu były straszne? W jakich innych opowieściach można je spotkać?
  5. Jak byś opisała sytuację Liisi na początku książki?
  6. Z którym z bohaterów książki chciałbyś/chciałabyś porozmawiać, gdyby to było możliwe?
  7. Czy podobała Ci się ta opowieść? Czy można ją nazwać godną polecania?
  1. O czym Twoim zdaniem jest ta historia?
  2. Czy porusza ważne tematy? Jakie?
  3. Gdzie wolałbyś/wolałabyś mieszkać – w wiosce podłączonej do systemu czy na Wolnych Ziemiach?
  4. Masz pomysł, jak skończy się ta historia?
  5. Czy Twoim taka przyszłość dla świata jest możliwa? Takie podłączenie?
  6. Czy chciałbyś/ chciałabyś zadać jakieś pytanie autorce książki?
  7. Czekasz na dalszy ciąg opowieści, czy nie chcesz do niej wracać?
  1. Czym jest wolność?
  2. Jakie korzyści System przynosi swoim członkom?
  3. Jakie korzyści płyną z życia wśród buntowników?
  4. Dlaczego Buntownicy nie chcą być w Systemie?
  5. Czemu System zwalcza Buntowników?
  6. Jakie cechy wspólne mają te dwa światy ze światem realnym?
  7. Czy wybrałbyś/wybrałabyś życie w Systemie czy wśród buntowników?
  1. Jaka była twoja ulubiona część książki?
  2. A czy coś Ci się w niej nie podobało?
  3. Czy któryś z bohaterów mógłby zostać Twoim przyjacielem? Dlaczego?
  4. Czy taka historia mogłaby się wydarzyć w Twojej szkole?
  5. Gdybyś mogła/mógł zapytać autora o cokolwiek, co by to było?
  6. Jak ta opowieść na Ciebie wpłynęła? Czy myślisz, że będziesz pamiętać za kilka miesięcy lub lat?
  7. Czy poleciłbyś/ poleciłabyś ją koleżankom lub kolegom? Jak byś to zrobił/zrobiła?
  1. Czy coś zaskoczyło Cię w tej opowieści?
  2. Co myślałeś o Wolfgangu na początku książki?
  3. A pod koniec czytania?
  4. Autorka książki mówi, że jest to dla niej najbardziej osobista książka. Jak myślisz, dlaczego?
  5. Czy czytanie książki wpłynęło na Twój nastrój?
  6. Czy ta historia czegoś Cię nauczyła?
  7. Komu poleciłbyś/poleciłabyś tę książkę?

ZADANIA AKTYWIZUJĄCE

POBIERZ ->  POJAZDY ĆWICZENIA 

Zobaczcie, jak fajnie można spędzić czas z książką Las i jego zwykli-niezwykli mieszkańcy: